ایستگاه L6 به عنوان یازدهمین ایستگاه خط 6 در محل تقاطع خیابان شریعتی و بهار شیراز واقع گردیده است. اجرای این ایستگاه به صورت زیر زمینی بوده و روباره آن در حدود 8/6 متر است. این ایستگاه به صورت دو طبقه بوده و دارای تراز سکو و تراز بلیط فروشی است. اجرای سازه نگهبان ایستگاه به روش شمع و ریب می باشد. ساخت سازه نگهبان ایستگاه با احداث رمپ از سطح زمین، رسیدن به تراز تیکت هال، اجرای تونل پاترول رو، اجرای شمع های بلند (برخلاف ایستگاه های جنوبی به صورت سراسری بوده) و ریب، تعریض تراز بلیط فروشی و در نهایت اجرای دال تراز بلیط فروشی بوده که تعریض تراز سکو منوط به اجرای سازه اصلی تراز بلیط فروشی است. اجرای بخشی از ایستگاه توسط پیمانکار قبلی شرکت مترو صورت پذیرفته بود که ادامه کار به شرکت آهاب محول گردید. این ایستگاه به صورت تقاطعی بوده و با ایستگاه M1 از خط 1 مرتبط است.
مهمترین عملیات اجرایی برای ساخت سازه نگهبان و احداث بخشی از ایستگاه L6 به شرح ذیل می باشد:
ردیف | عملیات اجرایی | مقدار |
1 | عملیات خاکی | متر مکعب 13،300 |
2 | بتن ریزی | متر مکعب 15،500 |
3 | آرماتور بندی | کیلوگرم 943،300 |
4 | کار های فولادی | کیلوگرم 136،000 |
5 | عایق کاری | مترمربع 1،300 |
زمان اجرای این پروژه : از سال 1389 لغایت 1392 .
مشاور : شرکت مهندسین مشاور مونیت / شرکت مهندسین مشاور بهروی تهران
کارفرما : شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )